dinsdag 17 september 2013

The wildside of life

Zo naar een nacht die wel weken duurde werden we toch rond 8 uur wakker. Ik moet er wel bij zeggen dat we beiden rond 3 uur ‘s nachts nog online zijn geweest want we waren klaarwakker. Dat komt natuurlijk door het tijdsverschil. Maar goed we konden eindelijk op staan en binnen 45 minuten waren we op weg naar Denny’s. Een restaurant waar we eigenlijk standaard de eerste ochtend eten. Ik koos voor een build your own grandslam en die bestond uit pancakes, worstjes, gebakken ei en een fruitsalade. Heerlijk weer.DSC00285

Nou dat heb ik niet allemaal opgekregen hoor want die pancakes zijn wel 5 cm dik.De fruitsalade is natuurlijk wel opgegaan.

Daarna gingen we op weg naar Busch Gardens. Een dierentuin met daarnaast supergave achtbanen. De bedoeling was om hier de ochtend door te brengen en later op de dag naar Ellenton te rijden naar de premium outlets.

Nederlandse vrienden van ons zouden vandaag ook in Busch zijn dus wellicht even een kleine meeting.

We begonnen in de LoriLanding. Een vogelkooi met kleine papegaaien die je nectar kon voeren. Voor je het weet word je bedolven onder de vogels.

DSC00511a

DSC00515

DSC00518a

Na de LoriLandig gingen we naar de kangoeroes want die kon je ook voeren. We hadden een bon uitgeprint voor een tweede gratis bakje voer voor de beesten dus die ingeleverd en naar binnen. Want een lieve schattige beesten. Ze zijn zo zacht maar vreselijk sterk. De kangoeroe die mijn bakje wilde leegeten hielp mij zelfs het bakje vast te houden. Dat voelde zo grappig die knuistjes rond mijn vingers.

DSC00323 

DSC00321a

DSC00532

Poeh wat was het warm op een gegeven moment. We hadden met de andere mensen afgesproken bij de bakery en hier konden we even binnen afkoelen en kletsen.

Na verloop van tijd liepen wij richting Jungala op weg naar de tijgers. Wij vinden dit de mooiste plek van het park. Enkele foto’s van deze mooie en prachtige dieren:

DSC00342a

DSC00349a

DSC00356a

DSC00350a

DSC00362a

DSC00367a

Ik ben hier niet weg te slaan zo mooi vind ik deze beesten.

Ook hier liepen meerdere Nederlanders en we kwamen aan de praat met een gezin die onderweg waren naar Bonita Springs. Was erg grappig. Hun zoontje die naast mij stond vroeg waarom de tijger wit was en ik antwoorde prompt omdat ie niet oranje is. Dat kind keek mij met open mond aan en vluchtte weg. Tja het was een poosje geleden dat een wildvreemde hem in het Nederlands aansprak. Was erg grappig om te zien.

Na een paar foto’s te hebben gemaakt van de vele gevederde vrienden die in het park leven hebben we het park verlaten.

DSC00306a

DSC00325a

DSC00382a

WE gingen onderweg naar Ellenton. Een stadje ongeveer een half uur rijden van Tampa af. Ook hier zit een premium outlet en ik moet zeggen wat een verademing is het hier. Lekker rustig, geen touristen, alle ruimte en vette sales!!!Kijk dat moeten we hebben. We kwamen beide met tasjes weer terug uit de Nike store. Aan de overkant zit een big Kmart en daar zijn we ook nog even naar binnen geweest en wat gekocht.

We reden terug naar Tampa en zijn gestopt in het plaatsje Brandon. Hier bevond zich een grote Shopping mall. Hier hebben we lekker gegeten bij de Cheescake Factory. Ik koos voor een heerlijke gezonde salade met gegrilde kipfilet en tortilla chips. Het was heerlijk.

DSC00395a

Daarna even de mall in geweest en prompt zat daar de Disney Store. Ook hier was het heerlijk rustig en konden we op ons gemak even kijken. En ook hier kwamen we met tasjes de winkel uit. Na grote mall hebben we de omliggende winkels gedana zoals Ross, Marhalls, TJ maxx en Bealls. En ook hier weer tasjes. Ik heb me ingehouden want we hebben nog een eind te gaan. Daarna lekker terug naar de kamer en relaxen.  De rit terug volgde via een what I call highway for men. Aan de ze weg stonden garages en sexclubs. Maar door downtown Tampa zijn we naar het hotel gereden. Was ook erg leuk om te zien.

Morgen naar het Florida Aquarium en wat stranden bezoeken.  Morgen word het weer een heerlijke dag is ons beloofd.

Een foto van mijn aankopen:

DSC00399

En zoals beloofd een foto van onze GMC

DSC00388a

DSC00386a

Ook met een camera in zijn achterwerk, zelfs een USB aansluiting. Een prachtig verlicht dashboard met scherm, lederen bekleding en een zee van ruimte. Tja er kunnen ook 7 mensen in de auto zitten. Hier komen wij de vakantie wel mee door!!

DSC00391

DSC00392

Tot morgen!!!

9 opmerkingen:

  1. Wauw...wat een mooie foto's heb je genomen, echt geweldig die open bek! :)
    Ik neem mijn petje af hoor, op de eerste dag al zoveel doen...ik lig meestal uitgevloerd te relaxen om in het ritme te komen hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's zijn dit, ja Marja zegt het al, de tijger met zijn bekje open is erg apart ;-). Lekker he Ellenton, daar kunnen wij ook altijd goed scoren. Veel plezier vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goed begin is het halve werk en dat zie je maar weer.Een goed ontbijt is de basis voor een geslaagde dag.

    Ik kan me helemaal voorstellen hoe je daar stond in Jungala. Wat is BG toch een mooi park ! En dan als icing on the cake ook nog lekker shoppen.......Genieten met een hoofdletter G !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's en een goed begin van de vakantie, ga zo door ;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super foto's heb je gemaakt zeg en wat een geweldige eerste vakantiedag.
    Die salade bij CCF ziet er goed uit. Geniet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt hele mooi close-ups Heleen WOW.
    En die auto sjonge dat is een toppertje, de dag beginnen met zo'n ontbijt is ook niet echt verkeerd !!

    Jullie vermaken je uitstekend tot laters !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo hey, val ik even met mijn neus in de boter, wat een prachtige foto's van die tijgers! Werd gister op jullie blog gewezen en ben daar blij om :-)
    Was zelf in februari in BG, verheugde me zo op de witte tijger, maar er was toen geen beweging in te krijgen, hij lag te slapen in een hoekje haha!
    Wat een lange eerste dag, wel top, zoveel doen, lekker shoppen, lekker eten, heerlijk.
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk jullie ontmoet te hebben in Busch Gardens. Geniet nog van jullie lange vakantie. Voor ons zit het er jammergenoeg al bijna weer op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjon zegt dat jullie een super auto hebben uitgekozen. Wat een mooie foto's van de niet oranje tijger....

    BeantwoordenVerwijderen