vrijdag 18 oktober 2013

Even the last day, a top day

En vandaagwas het dan de laatste vakantiedag. De dag van vertrek uit Amerika. Maar gelukkig vertrokken we ‘s avonds laat dus hadden we nog een dag voor de boeg. Als ontbijt aten we de laatste restjes uit de koelkast op. Smaakte toch lekker. De koffers werden in de de dikke Acadia geladen en we bliezen de aftocht. We reden richting Tampa want het was woensdag en dat zou betekenen dat de tijgerwelpen buiten zouden zijn. Tegen 11 uur kwamen we aan en gingen naar binnen. We bezochten eerst nog even de Lori’s en voerden we een cupje nectar. Het duurde niet lang of ik was omgeven door Lori’s. Ik had er 1 op iedere schouder en die gilden in mijn oren. Mijn trommelvliezen stonden op knappen. Maar ach dat moet je er maar voor over hebben.

Daarna liepen we naar Jungala en ik spotte ze al van verre. De tijger welpjes. Eindelijk. Welpen is eigenlijk een beter woord want ze groeien iedere minuut. Hier zijn we wel 2 uur geweest. We hadden het erg druk. Weer naar buiten, dan weer naar binnen, weer naar buiten om de beestjes te volgen. Ach je blijft er slank bij. Wat waren ze speels en ondeugend. Ik kreeg gewoon een deja vu want het was net of ik onze kittens weer zag spelen.

De moeder tijger

Sluip, sluip

GOTCHA

Wat een deugnieten!

Na al die uren was het tijd om te lunchen. We gingen naar  het Zambia Smokehouse en ik nam een lekkere kip met frites met druiven.

Er kwam ook nog iets anders voor de lunch.

Na de lunch gingen we een rondje met de trein over de savanne. We zagen neushoorns, giraffes, zebra’s, gazelle’s en nog veel meer.

Wat ruist er door het struikgewas?

We stapten uit bij station Nairobi en liepen naar het Myombi Reserve. In dat prachtige gebied verblijven de gorilla’s en chimpansees.

Ik vind dit apengebied prachtig. De dieren hebben heel veel ruimte en het is bijzonder mooi aangelegd.

Het was bijna tijd om te gaan en we liepen langzaam naar de uitgang. We kwamen nog langs de krokodillen waar ook veel schildpadden zijn. En we zagen dat er een schildpad werd beslopen door een grote alligator:

DSC09860a DSC09861a DSC09863a DSC09864a DSC09866a

Ik wilde alleen maar zonnen hoor.

Helaas we moesten weg en namen afscheid van dit prachtige park. We reden rustig naar het vliegveld en leverden onze dikke Acadia in. De huurprijs was een lachertje en tevreden liepen we naar binnen. De koffers is ingeleverd waarbij ik dus onder het max. aantal kilo’s zat. De handen vrij en dus konden we genieten van een lekker bakkie koffie bij de Starbucks.

De douane waren we snel door en liepen we naar de gate. Het vliegtuig vertrok op tijd en binnen een zucht waren we in Atlanta. Het was nog een even een trippeltje naar de F gate maar we waren mooi op tijd bij de gate en de KLM airbus stond er al. Wat een mooi ruim toestel is zo’n A330-300.

De vlucht was echt een smooth ride met 2 heerlijke maaltijden, veel films, tv series en games. Heb me geen moment verveeld en zelfs nog geslapen.

Nadat we geland waren haalden we onze bagage en via niets aangeven kwamen we in de Arrival hall waar Kim haar moeder en haar zus Annemiek op ons stonden te wachten. We gingen naar het huis van Kim en haar ouders. Kim ging eerst even haar katten begroeten en ik liep mee naar Kim haar ouders waar ik kon genieten van een echte bak Nederlandse koffie en broodje kaas. Heerlijk gezellig en Kim haar nichtje en neefje kwamen ook nog en toen was het nog gezelliger.

Halverwege de middag bracht Kim mij naar het station waar ik op de trein stapte naar huis. Zelfs de treinreis verliep goed. In Assen stond mijn pa mij op te wachten en de koffers pasten makkelijk in de witte Franse lady en we reden naar huis. De koffers werden direct bewoond door 2 harige viervoeters en die waren mij nog niet vergeten.

Inmiddels heb ik al in mijn eigen bed geslapen en tot nu toe nog geen last van de jetlag.

Er zal nog 1 blog verhaal volgen na deze en dat zal een terugblik worden op alles wat we gedaan, gehuurd, gekocht hebben.

Tot gauw!!

1. Welkom thuis van een waanzinnige vakantie. Ik heb genoten van je blog, je schrijft heel leuk en je foto's zijn fantastisch. Tot de volgende keer!

2. Ik heb niet altijd gereageerd maar wel elke dag gelezen en heb ervan genoten. Wat een prachtige foto's elke keer weer zo ook vandaag, die tijgers, prachtig! Bedankt!

3. Wow wat een topdag, en prachtfoto's weer..
    We wachten braaf op de afsluiter :-)

4. Echt tot het laatst toe genoten wat een prachtfoto's van die kleine tijgertjes, te schattig.

5. WOW!!! Wat een droomvakantie hebben jullie gehad!
    Echt een super-fantastische holiday! Al jouw schitterende foto's zijn ongelooflijk prachtig; ze kunnen als ansichtkaarten gebruikt worden!
    Bedankt voor je bloggen en ik heb genoten! En erg met je meegeleefd...